20. Nesmrtelnost duše

Posledně jsme si probrali čtvrté oddělení podsvětí, byla to řecky Abbys, hebrejsky Abbadon, česky propast, nebo bezedná propast. Je to vězení pro démony a jisté anděly, mezi jinými i Satana, který tam bude přebývat po 1000 let.

Dnes přejdeme na poslední, páté oddělení podsvětí, a to se jmenuje Ohnivé jezero. Ohnivé jezero ještě neexistuje. Bude připraveno až po tisíciletém království Ježíše Krista, až Bůh přetvoří všechno nově, nové nebe, i novou zemi. Ohnivé jezero bychom mohli nazvat věčným peklem. Všechna předchozí oddělení podsvětí, Tartarus, Peklo a Bezedná propast jsou dočasná vězení, kde jsou nespasení lidé a padlí andělé drženi ve vazbě ke dni soudu. Ohnivé jezero je však věčné místo muk, kde budou Satan, padlí andělé a nespasení lidé v tělech odstupňovaně odsouzeni podle svých skutků. Toto budoucí místo je v Bibli nazýváno Gehenna, nejčastěji překládáno jako peklo:

Já však vám pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; a kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu. (Matouš 5:22)

Gehenna se také vyskytuje v následujících verších, které bychom ve své hříšnosti nejraději v Bibli ani neviděli.

Svádí-li tě k hříchu tvá ruka, utni ji; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života zmrzačen, než abys šel s oběma rukama do pekla, do ohně neuhasitelného. (Marek 9:43)

A jemu podobný:

Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla. (Matouš 18:9)

Tato přímá Ježíšova prohlášení by vůbec nedávala smysl, kdyby ohnivé peklo neexistovalo. Ježíš - Bůh by vlastně potom uvažoval v oblasti nerozumu. V podstatě by prohlásil, k pobavení snad všech myslících, následující nesmysl: "V tomto těle buď raději jednooký, jednoruký, protože po smrti stejně navěky nebudeš". I člověk s mdlejším rozumem chápe, že jestliže trest za hřích je neexistence, jak mnozí věří, potom je mnohem výhodnější chodit po tomto světě dvojruký a dvojoký, ať si Bůh straší jak chce. Nejen to, ale potom mezi milionnásobným vrahem Stalinem a lidsky "dobrou" matkou, která obětavě vychovala deset dětí, a její jediná chyba byla, že nepřijala milost Ježíše Krista, není vůbec žádný rozdíl. Oba totiž nebudou. Jenže Ježíš mluví o ohni neuhasitelném, a ten existuje na věky, protože se nedá uhasit! Ježíš nás nemůže křivě informovat.

Ohnivá Gehenna, páté oddělení podsvětí, je použita i v tomto dalším verši:

A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou; bojte se toho, který může i duši i tělo zahubit v pekle. (Matouš 10:28)

Ten, kdo má moc nad životem a smrtí je jenom Bůh Ježíš Kristus. Před ním mějme bázeň. Jestliže však po smrti nespasení nebudou, nač se bát Boha? Záhuba není totožná s neexistencí.

Gehenna je použita i v následujících třech případech:

Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce; a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami. (Matouš 23:15)

Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu? (Matouš 23:33)

I jazyk je oheň. Je to svět zla mezi našimi údy, poskvrňuje celé tělo a ničí celý náš život, sám podpalován pekelným plamenem. (Jakubův 3:6)

Toto páté oddělení podsvětí je také nazýváno Druhá smrt.

Znovu, nevím po kolikáté si připomeňme, že smrt je odtržení a život je spojení, srůst. Odtržení duše od těla je tělesná smrt. Odtržení lidské duše a ducha od Boha je duchovní smrt. Mrtvé nefunkční tělo nepropojí duši dolů do hmotného světa. Podobně, mrtvý nefunkční duch nepropojí duši nahoru do duchovního světa k Bohu. Odtržení od těla je první smrt, a odtržení od Boha je druhá smrt. Museli jsme si to vysvětlit, abychom pochopili následující verše.

Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím: Kdo zvítězí, tomu druhá smrt neublíží." (Zjevení 2:11)

Totální ublížení druhé smrti je v tom, že vědomou duši v druhém těle oddělí od Boha ve věčném plameni. Ublížit se dá jenom existující osobě. Kdo neexistuje, tomu se ublížit nedá.

Následující verše potvrzují, že spasení, kdo mají podíl na prvním vzkříšení před tisíciletím, nepropadnou druhé smrti, což je věčná ohnivá gehenna, hořící jezero.

To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci, nýbrž Bůh a Kristus je učiní svými kněžími a budou s ním kralovat po tisíc let. (Zjevení 20:6)

Druhá smrt je totožná s Gehennou, hořícím jezerem, to je výslovně v knize Zjevení řečeno:

Pak smrt i její říše byly uvrženy do hořícího jezera. To je druhá smrt: hořící jezero. (Zjevení 20:14)

Věčnost Gehenny, hořícího jezera, nemůžeme popřít. Bible je až příliš výslovná:

Potom řekne těm na levici: ,Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům!`(Matouš 25:41)

V téže pasáži, o pět veršů níže se znovu dočteme:

"A půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života." (Matouš 25:46)

Zde Ježíš dává do protikladu věčný život a věčná muka. Ježíš v podstatě říká - tak jako je jistý věčný život, tak jsou jistá věčná muka. Jestliže věčná muka nejsou, potom není ani věčný život. Jestliže jsou věčná muka v předešlém verši neskutečnou alegorií, potom i věčný život je neskutečná alegorie, a nic v Bibli nedává smysl. Mějme na paměti, že zmínky o věčném pekle jsou z 90% přímé Ježíšovy výroky. Ježíš nás nemůže křivě varovat.

Ti, kdo vstoupí během velkého soužení do antikristovy strany, nemohou být v žádném případě spaseni. Zde je jejich osud:

Za nimi letěl třetí anděl a volal mocným hlasem: "Kdo kleká před šelmou a před její sochou, kdo přijímá její cejch na čelo či na ruku, bude pít víno Božího rozhorlení, které Bůh nalévá neředěné do číše svého hněvu; a bude mučen ohněm a sírou před svatými anděly a před Beránkem. A jeho muka neuhasnou na věky věků a dnem ani nocí nedojde pokoje ten, kdo kleká před šelmou a jejím obrazem a nechal si vtisknout její jméno. (Zjevení 14:9-11)

I kdyby tyto verše byly obraz, tak jakou skutečnost zobrazuje? Jistě hrůznou! Ta se dá přirovnat jen k nehasnoucím mukám na věky věků. Obraznou interpretací spíše proděláme.

Řekli jsme si, že Satan bude na počátku Kristova tisíciletí uvržen dočasně na 1000 let do 4. oddělení podsvětí do Abbysu, do propasti. Ale Antikrist se svým propagandistou budou na počátku tisíciletí uvrženi natrvalo do 5. oddělení podsvětí, do Gehenny, do ohnivého jezera, jako jeho první obyvatelé:

Ale šelma byla zajata a s ní i falešný prorok, který k její cti činil zázračná znamení a svedl jimi ty, kdo přijali cejch šelmy a klekali před jejím obrazem. Za živa byli šelma a její prorok hozeni do ohnivého jezera hořícího sírou. (Zjevení 19:20)

Ke konci tisíciletého království bude Satan - Ďábel propuštěn z propasti, z Abbysu, aby sváděl mnohé. Potom bude také on vhozen natrvalo do ohnivého jezera, do Gehenny.

Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků. (Zjevení 20:10)

Musíme si uvědomit, že antikrist a falešný prorok jsou normální lidé. Po tisíci letech pobytu v Gehenně, v ohnivém jezeře, tam stále jsou a neuhořeli! Nadto budou trýzněni dnem i nocí na věky věků. Lidé, nevyžívám se v těchto pravdách. Tak často pojídáme cukr? Dovolte mi nabídnout sůl. Jsme solí země. Lituji, ale ještě jsme neskončili.