Zápas o duši 
         

Mnoho lidí se nás ptá co nás motivuje vydávat časopis tohoto formátu. Někteří lidé nesouhlasí s naší tvrdou biblickou linií a dokonce jsme byli označeni v krajanském tisku jako těžkotonážníci. Ač nám není lehko u srdce, opravdu, bible je těžkotonážní Slovo. Jeden z mých nejlepších katolických kamarádů mi řekl: Víš Pavlíčku, když kážeš, otáčíš zásobníkem revolveru a když ti někdo něco namítne, pálíš.

Co jsem na to měl říci? Cožpak mi to dělá dobře? Vždyť sám procházím agonií a nutím se proti své lidské přirozenosti přijmout některé biblické pravdy. A tak jsem mu přečetl tyto verše:

Boží Slovo je zbraň, je to meč Ducha svatého. Kdyby v biblických časech byly používány revolvery, mohl by verš znít revolver Ducha svatého. Lidé před dvěma tisíci lety chápali slovo meč stejně, jako dnes chápeme revolver nebo kulomet. A druhý verš?

Kamarád si zapsal odkazy a ten den už víc nenamítal. Dvojsečný meč, ať tne kteroukoliv hranou ostří, vždy pronikne do kostí a morku stejně hluboko jako kterákoliv z osmi kulek revolveru.

A tak my, bibličtí křesťané, musíme použít ostrou zbraň Boží slovo, abychom pronikli až na rozhraní duše našich bližních. Vím, vím, tolik lidí namítne: Tak v tomhle vězí vaše láska? Vidíte, i my s odporem připouštíme, že

Bůh po potopě slíbil:

Nemám žádnou radost, ani potěchu z toho, že každý výtvor mého srdce je už od mládí zlý. Vždyť se snažím být dobrý, miluji svou ženu a děti. Ale Duch svatý tne biblickým mečem zase do živého:

Má starost a láska o mou ženu a kluky není výsledek mé dobroty, ale existuje napříč mé zvrácenosti. To je tvrdý chlebíček, jak by řekla moje babička. Optimizmus biblické noviny totiž nevězí v nás, ale v Bohu. On nás miluje napříč tomu, že jsme jeho nepřátelé.

Biblickou novinu kážeme, protože chceme oslavit Boha, ne sami sebe, nebo lidstvo. Vždyť Ježíšův model modlitby zní:

Naše osobní modlitby a modlitby ve shromážděních jsou obrácený Ježíšův model. Boží sláva je obyčejně zapomenuta, protože prosíme především o ulehčení našich životních těžkostí. Člověk je upřen na sebe.

Biblická zvěst vyvolává tolik nevole, protože tne člověka do živého. A právě o to víc dává náš hřích vyniknout Boží slávě, spravedlnosti a nabídnuté nezasloužené spáse, skrze Ježíšovu zastupující smrt. Masové křesťanství, nebo křesťanské dědictví je obyčejně biblicky bezobsažné, je to pouhý humanizmus.

Ježíš řekl, že jsme sůl:

Sůl štípe a pálí, ale má životadárné a konzervační účinky. Ježíš nikdy neřekl, že jsme cukr, který sice chutná sladce, ale jeho dlouhodobé požívání ničí tělesné zdraví a přináší rozklad. Mnoho dnešních křesťanů svým svědectvím spíš cukruje než solí, proto po nich nevěřící šlapou. Roznášet slanou pravdu, která konzervuje není cukrářské povolání. Co je sladké na tom, že jsme hříšní? Co je sladké na tom, že Bůh Kristus za nás zemřel na kříži? Tohle je sůl, chuť slz, která sice štípe, ale zachová nás! Smysl lásky spočívá v tom, abychom byli zachováni Bohu pro jeho nekonečnou slávu. To nám zvěstuje jen dvousečný meč, ostrá hrana bible. Sladká láska dítě rozmazlí. Jen příklad sebeobětující a trpící lásky vychová řádného věřícího člověka. Cožpak to chutnalo sladce, když mě rodiče kázeňsky stíhali? A jak jim za to dnes vděčím. Biblická láska není ztotožněna s příjemnými pocity:

Láska je příčina, sladké pocity výsledek. Nikdy ne obráceně. Svět obyčejně rozumí pod slovem láska sebeuspokojení, svůj citový prospěch. Láska však mimo jiné trpí, protože je trpělivá. A protože svět a Bůh mají dvě rozdílné definice lásky, nepřekvapí nás následující verše:

Proto bude váš i náš "Zápas o duši" těžkotonážním časopisem, protože není zaměřen na to, aby se líbil lidem. Proto jsme jej museli založit, protože žádný ze světských časopisů nebyl ochoten riskovat:

Biblická pravda není našim osobním názorem, nýbrž je to pevná, neotřesitelná víra, kterou jsme přijali. S mnohou biblickou pravdou se těžko smiřujeme, přesto jí proti své lidské přirozenosti s pomocí Ducha svatého přijímáme.

Naše osobní názory jsou podle bible stejně nemoudré jako názory kteréhokoliv jiného člověka. Může se vám zdát, že malujeme vše černě. Opak je pravdou. Ne my, ale bible, Boží slovo, varuje. Ne my, ale bible dává nejvíce optimizmu a naděje do budoucna. Ne my, ale bible učí o největší lásce jakou si neumíme ani v nejživější fantazii představit. Ne my, ale bible učí, že věčný život je nabídnut každému, ale ne každý jej přijme. To je těžkotonážní pravda. Bibličtí věřící nemají nic, zhola nic, ze sebe. Jsme pouze nástroj, pro svět bláznivý nástroj.

Bible zvěstuje největší lásku ...

... i největší hněv:

    Předchozí článek () 
    Následující článek ()