12. Nový věk

Vraťme se k novověké teorii, že každá morálka je dobrá, jen když je funkční. Čiňme cokoliv, hlavně když to subjektivně prospívá. Když nám něco prospívá a dělá dobře, tak to musí být přece správné. Kolik křesťanů podlehlo transcendentní meditaci jenom proto, protože třeba snižuje krevní tlak. A vskutku, v mnohých případech jej sníží. Tohle však neznamená, že transcendentní meditace je dobrá jen proto, že funguje. Kolik křesťanů praktikuje akupunkturu nebo hypnotismus. Že tyhle metody uspokojují, vůbec neznamená, že jsou správné. Úchylného požitkáře také uspokojí sexuální vražda, a přesto to neznamená, že jeho akt je správný. Satan nás láká různými prostředky, ale má vždy jeden cíl. Odvést pozornost od Boha k člověku. Kolik křesťanů se oddává transům, které hraničí ze spiritismem, vyhánění ďáblů, věštění, výkladu snů, rádobybožími proroctvími a pochybným zázrakům. Nový věk proniká do církve Ježíše Krista, přestože nás Ježíš jasně varoval:

Ne každý, kdo mi říká "Pane, Pane" vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích. Mnozí mi řeknou v onen den: "Pane, Pane, což jsme ve Tvém jménu neprorokovali a ve Tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve Tvém jménu neučinili mnoho mocných činů? a tehdy jim prohlásím: " Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti (bezzákonnosti)." (Mat. 7:21-23)

Mějme se na pozoru, než začneme provozovat mocné činy, zázraky, vyhánění duchů, věštění a to i v Ježíšově jménu. Vždyť nám konečné důsledky Ježíš objasnil. Mnoho křesťanů nalézá něco, co subjektivně funguje, a Ježíš jim řekne "jděte ode mne, podlehli jste bezzákonnosti". Nový věk zní náramně. Nový věk je shovívavý a benevolentní. Nový věk hlásá soulad a harmonii mezi národy. Nový věk proklamuje mír a spravedlnost pro všechny. A toho všeho prý Nový věk dosáhne pohroužením se do hlubin duchovních sil vesmíru, aby člověk mohl objevit a prozkoumat svůj skrytý potenciál. Zní to vznešeně, ale Satanova lež a proroctví Adamovi a Evě zněly také tak a kde jsme? Za maskou míru a lásky vězí totální rozklad morálky. Nový věk otevřeně prohlašuje, že nemůže rozlišit mezi dobrem a zlem. Dobro a zlo jsou jen relativní pojmy, protože ve skutečnosti vůbec neexistují. Nový věk je ta nejkrutější a nejbarbarštější filosofie, protože logicky nemůže odsoudit ani Stalina ani Hitlera. Bůh je v panteistickém hinduismu a Novém věku všechno, proto bůh a Satan představují jednotu. V křesťanství Bůh a Satan nemohou být totožní, protože Bible učí, že Bůh stojí mimo a nad svým stvořením. V novověkém relativismu bůh je Satan a Satan bůh, záleží jen na tom, z kterého hlediska jej posuzujeme. Novověkisté jsou stejně nedůslední jako materialisté. Novověkisté nežijí podle toho, čemu věří. Východní myšlení a tedy i novověké myšlení se vyznačují tím, že jsou vědomě iracionální, nesmyslné a nelogické.

A protože každý člověk, ať materialista či novověkista, byl stvořen k obrazu Božímu, je i pro ně nemyslitelné žít bez morálních hodnot. Nelogičnost vězí v tom, že nebibličtí věřící nemají své morální hodnoty ničím podepřené. Logické a úplné zavedení jejich víry do života by znamenalo to nejžhavější peklo již zde na zemi. Díky Bohu za jeho milost, za svědomí vložené do našeho ducha, které často přebíjí hrůzu toho, čemu začíná většina lidstva věřit.

Přesto se obávám, že novověká filosofie bude stále více a více pronikat do každodenního života a že to pozemské nejžhavější peklo a lidské utrpení je ještě před námi. Jejich pantheismus, že vše je všechno, jim vnuklo i politické cíle, které zní vznešeně. Lidé prý mohou skrze svou duchovní evoluci zachránit sami sebe. Vyřešení světových krizí ve všech oblastech našeho jednání může být dosaženo pouze skrze jednotu a jednotné vědomí. Duchovní jednota, že vše, ty jsi já a já jsem ty a všichni jsme bůh. Tento relativistický slepenec navrhuje také jednotnou globální vládu, aby odvrátila sebezničení lidstva. Novověkisté už mají svá přikázání sepsaná. Obyvatelstvo by se mělo zredukovat z dnešních pěti miliard asi na půl miliardy. Jak toho dosáhnou, už neříkají. Osobně vidím jen dvě cesty - buď humanistickou sterilizací, populační kontrolou nebo nehumanistickým vyvražďováním. Ani na tom moc nezáleží, která cesta bude použita, protože i to je relativní otázka, a kterákoliv v dané situaci může být dobrá. Zbylá půl miliarda lidí by měla být chráněna "spravedlivými" zákony, které jsou založeny na pravdě, kráse, lásce a souladu. Tedy zase další centralistický diktát, ale ne už dialekticko materialistický, nýbrž vyšší, dialekticko idealistický. Jednotná vláda by prý zabránila tahanicím mezi národy a nárůdky, zamezila by hladu, bídě a válkám. Kdo se odváží kritizovat tyto vznešené cíle? Pouze Bible. V Bibli nalézáme jednotnou vládu i sjednocené lidstvo, které se dokonce domluvilo stejným jazykem, takže se ani nemuselo handrkovat, zda-li je jeden Čech nebo Slovák. Lidské jednoty se musíme bát více než národních tahanic z následujícího důvodu:

Celá země byla jednotná v řeči i v činech. Když táhli na východ, nalezli v zemi Šineáru pláň a usadili se tam. Tu si řekli vespolek: "Nuže, nadělejme cihel a důkladně je vypalme." Cihly měli místo kamene a asfalt místo hlíny. Na to řekli: "Nuže, vybudujme si město a věž, jejíž vrchol bude v nebi. Tak si učiníme jméno a nebudeme rozptýleni po celé zemi." I sestoupil Hospodin, aby shlédl město i věž, které synové lidští budovali. Hospodin totiž řekl: "Hle, jsou jeden lid a všichni mají jednu řeč. A toto je teprve začátek jejich díla. Pak nebudou chtít ustoupit od ničeho, co si usmyslí provést. Nuže, sestoupíme a zmateme jim řeč, aby si navzájem nerozuměli. I rozehnal je Hospodin po celé zemi, takže upustili od budování města. Proto se jeho jméno nazývá Bábel (zmatek), že tam Hospodin zmátl řeč veškeré země a lid rozehnal po celé zemi. (Gen. 11:1-9)

Bůh nás rozdělil jazykově, národně i rasově jen proto, abychom se nemohli domluvit. Bůh nás rozehnal z města na venkov, abychom nebyli příliš koncentrovaní. Koncentrace lidí přináší hřích, protože hřích vždy hledá společníka, soudruha. Naopak izolace, skrze národ, jazyk nebo venkovským způsobem života hřích snižuje a obrací lidi k Bohu, protože nemají tolik času, aby se zabývali jednotou lidstva a sebezbožňováním. Jednota postavená na základě hříšného humanismu je nebezpečná, protože eliminuje Boha a člověk se stává vším, i sám sobě bohem. Pokud jsme bez Boha, buďme raději roztříštěni, nejednotní, protože jenom tak někteří ještě Boha naleznou. Pravá jednota je pouze v Kristu. Jsme-li v Kristu, potom už je malichernost ohánět se češstvím nebo slovenstvím, protože:

Neboť my všichni, ať Židé či Řekové, ať otroci či svobodní, byli jsme jedním Duchem pokřtěni v jedno tělo a všichni jsme byli napojeni týmž Duchem. (1.Kor. 12:13)

Víme, že Židé a Řekové měli k sobě dál než naše dva národy. Národnosti a zmatení jazyků je Boží soud nad naší nevěrou. Sjednocené bezbohé lidstvo je mnohem nebezpečnější, než roztříštěné bezbohé lidstvo, které se handrkuje, kdo je výbornější národnosti. Hrůza Nového věku vězí v tom, že sjednocuje bez Boha, že nastoluje nový Babylon skrze lidské porozumění, které skončí katastrofálně jako porozumění a jednota v Babylonu. Až tento svět bude zachvácen bezbohou jednotou pod vedením Antikrista, potom už Bůh nebude mást jazyky, ale přijde osobně, aby sjednocené národy porazil. Věřím, že pantheismus, reinkarnace, relativismus a esoterismus Nového věku dláždí cestu ke světové vládě Antikrista.