18. Nový věk

Filmy pantheisticky prohlašují, že Bůh je dobro i zlo. Vítězí dobro v poměru 12:11. Dobro sice vítězí, ale jen o chlup. Pantheismus je do dětí pumpován v dalších filmech jako jsou Hvězdné války a pod. Hrůza těchto filmů vězí v jejich, řekl bych, lidskosti. Vždyť i Čert a Káča je prostinká lidová pohádečka, přesto nás posadí na koleje vedoucí přímo do pekla. Z nejvyšší autority této planety, ďábla, klauna neuděláme, i kdybychom si to přáli. Ďábel, bývalý Světlonoš, je sice padlý, ale stále totiž je nejvyšším Božím stvořením a vládcem tohoto světa. Vím, teď si někteří říkáte, že dusím lidskou a obzvláště dětskou představivost. Bůh nám však dal představivost k tomu, abychom tvořili. Bez představivosti nemůžeme nic udělat, protože koncepce nové věci nebo podniku si nejprve musíme představit v naší mysli. Bůh měl také představu veškerého stvoření dříve, než jej stvořil. Jenže, naše Bohem daná představivost, jako ostatně cokoliv, může být naší hříšnou přirozeností zdeformována a zneužita. Umíme si totiž představit zlo i dobro. Můžeme si představovat a plánovat jak pomoci, i jak ničit a zabíjet. Napoleon prohlásil, že "představivost vládne světu." Představivost vládců nám nahání hrůzu. Hitler a hrůzy fašismu, Lenin, Stalin a utrpení komunismu, všechny lidské -ismy by nám měly být výstrahou. Lidská představivost je často posedlá napodobováním životních idolů. Jestliže dnešní filmy představují duchy jako všemocné a všudypřítomné zachránce a pomocníky, tedy idoly, nedivme se, že lidé začnou vkládat svou naději v cokoliv a v kohokoliv, jen ne v biblického Boha. Křesťanova představivost musí být ovládána Duchem svatým, protože nejen naše činy, ale i myšlenky a představy jsou Bohem souzeny.

Především střez a chraň své srdce, vždyť z něho vychází život. (Přísl. 4:23)

Bůh vidí a soudí naše představy. Zlá představivost byl důvod, proč Bůh smetl člověka a zvířata potopou.

I viděl Hospodin, jak se na zemi rozmnožila zlovůle člověka, a že každý výtvor (představa) jeho mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý. (Gen. 6:5)

Člověk dnes ve své fantasii vyrábí duchařské idoly, aby byl jimi brzy ovládán.

Druhá novověká metoda, jak proniknout do rodiny a mladých duší, jsou hry a hračky. Osobně se děsím, když procházím hračkářstvím. Čas od času si tento hořký doušek dopřeji, abych se ujistil, že nepřeháním, že nejsem takový škarohlíd, že si pesimismus nevnucuji. Nový věk není zlý sen, Nový věk je neradostná skutečnost. Kolik plastikových nestvůr, draků, netopýřích mužů a žen se prodává. Kolik šupinatých démonů z jiných planet! To, co bylo před lety odporné, se dnes stává měřítkem zábavy, krásy a v mnoha případech i měřítkem dobra. Děti se učí a zvykají si, že nestvůry mohou být hodné a přátelské i přes svoji ošklivost. Celá tato bubákománie zbavuje děti přirozeného odstupu od démonického světa. Bible však neúprosně tvrdí, že draci, velcí plazi, kteří jsou dnes tak populární u mládeže, symbolizují Satana:

V onen den Hospodin ztrestá svým tvrdým, velkým a pevným mečem livjátana, hada útočného, livjátana, hada svinutého; zabije draka v moři. (Izajáš 27:1)

Kdo se seznámí alespoň trochu s východním náboženstvím, kdo projde buddhistickými chrámy, uvidí tolik bubáků a draků, až mu oči přejdou. A stejně, tak nějak v poměru 12:11 budou převládat bubáci hodní nad těmi zlými, ačkoliv podle vzhledu hodné bubáky od zlých vůbec nerozeznáte.

Na Západě je velmi populární hra Dungeons a Dragons. Volně přeloženo Hladomorny a draci. Tato hra si vypůjčila středověké kulisy, protože rytíři v našich pohádkách také utínali sedmihlavým saním hlavy a také byli vhazováni do hladomoren. Jenže tato hra nepotřebuje žádné figurky, které byste postrkovali po papundeklové dráze. Vše, co k této hře potřebujete, jsou pravidla hry a vlastní fantasie. Hráči se ztotožňují se středověkými rytíři, kteří shrabují poklady tak, že se probíjejí bludištěm dračích nestvůr. Nestvůry zraňují rytíře, od neškodného kousnutí, přes jedovaté uštknutí, bičování až po znetvoření. Všechny zúčastněné strany na sebe navzájem vrhají prokletí nepříčetnosti, které se projevuje sadomasochismem, vražednou a sebevražednou mánií. Jestliže si uvědomíme, že dnes tuto duchovní hru, která se odehrává ve fantasii, hraje kolem deseti milionů především mladých lidí, nedivme se, že se mládež sebevraždí, že vraždí své rodiče, učitele a kamarády. Mládež začíná žít v emocionální fantasii, jejímž základem je okultismus. Nesuďme Západ nebo Ameriku, vím, že Hladomorny a draci se budou co nevidět hrát i v Česku. Takové hry působí jako heroin. Mnoho mladých lidí zůstává trvale v otroctví ničivé fantasie jako alkoholik v lihu nebo narkoman v drogách. Jeden mladík, kterého tato hra zdolala, prohlásil: "Fantazie a představivost je mnohem přitažlivější než skutečnost." To je přesně to, co nám Nový věk vnucuje - emocionální představivost na nirvánském království.

Fantasie duchařského světa, jak jsme se již zmínili, prorůstá i do církve Ježíše Krista se všemi svými nepříčetnými projevy. Mnoho křesťanských rodin, doufám zatím jen na Západě, hraje tuto i podobné hry v teple domova se svými dětmi. Hrátky s čertem nemohou zůstat bez následků. Jestliže těmto fantasiím podléhají i křesťané, Bůh chraň naše shromáždění.

Třetí novověká cesta do rodiny je školství. Tuto metodu známe moc dobře. Moje manželka bojovala v Jakartě s americkým školstvím denně. Mohla si to dovolit, protože jsme už neměli děti školou povinné. Dětičky z druhé obecné utišoval uvolňující hlas paní učitelky v meditaci a už se vezly do světa transu a fantasie. Děti si představují, že se stávají světelným paprskem a tak získávají veškerou vesmírnou znalost. Rodičové z našeho baptistického shromáždění ani moc nevěděli, jak se zachovat. Ale byli i takoví, pro něž to byl jen neškodný výlet dětské fantasie usměrňovaný láskyplnou paní učitelkou. Gymnasisté měli hodiny vyvolávání duchů, čtení budoucnosti z rýh na dlaních a podobně. Ano, duši se vyvolávají i v Česku, ale ještě ne na gymnasiích. Slohové práce křesťanských studentů nebyly známkované, byl-li v nich jen náznak křesťanské víry. Křesťanští studenti byli donuceni napsat novou práci na téma duchů a strašidel. Modleme se, aby nás toto kacířství minulo. Školní meditace a výuka dnes stojí na základech Nového věku. Výuka je prý všestranný proces, který využívá dětské cítění a intuici, tedy dodávám už já, pochopení pravdy bez předcházející logické úvahy. Tohle je protipól dialektického materialismu. Pilíře, na nichž tato výuka spočívá, jsou:

1. Nejsme jednotlivci, každý jsme součástí vesmírného vědomí, jež je zakotveno v lásce.

2. Každé dítě obsahuje veškerou moudrost a lásku, která je obsažena ve vesmíru. Tomu se říká "vyšší já." Děti papouškují hesla jako: "Jsem dokonalý člověk a žák." Děti se napojují do vesmírného vědomí meditací skrze duchovní rádce, aby do sebe vstřebaly veškerou moudrost a lásku vesmíru. Co budeme jako lidstvo tropit, až uvěříme, že jsme nasáklí vesmírnou moudrostí, se neodvažuji ani domyslet.

3. Žáci si vymýšlí v představivosti svou vlastní skutečnost. To znamená, že vnímají, co se jim líbí a vnímají to tak, jak se jim to líbí. Tím se stává hmatatelný viditelný svět iluzí a vysněná iluze realitou.

Všechna tato fantazírující prostná a meditace prý vedou k božství, dokonalé lásce, porozumění, inteligenci a jednotě vědomí. Na většině západních škol je zakázáno vyučování náboženství. Tím se myslí biblické křesťanství. Všechna ostatní náboženství pronikají do školních osnov bez zábran. I zde doma budeme brzy svědky toho, že se bude vyučovat všechna okultika a východní náboženství. Biblické učení bude vymezeno jen pro několik málo bláznů.

Protože svět svou moudrostí nepoznal Boha v jeho moudrém díle, zalíbilo se Bohu spasit ty, kdo věří, bláznovskou zvěstí. (1. Kor. 1:21)

Učitele posledních dnů Bible popisuje následovně:

Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení, a podle svých choutek si seženou učitele, kteří by vyhověli jejich přáním. Odvrátí sluch od pravdy, a přikloní se k bájím. (2. Tim. 4:3,4)